Att lämna avdelningen

Igår kom jag hem och varit inne i ca 2 veckor i två olika omgångar och varje gång jag är inne så får jag en hemsk ångest inför hemfärden. Jag blir livrädd för att komma hem för jag vet inte vad som kommer att hända. Skall jag skada mig eller liknande. Det är för att jag just då har ångest. Saken är den att jag känner mig trygg hemma och har en stark hemlängtan av att bara gå till en väninna en liten bit bort. Varför detta sker vet jag inte riktigt men jag tror det är för att jag inte har någon omkring mig och kan snabbt få hjälp när jag är på avdelningen.
 
Nu har jag varit hemma ett dygn och jag känner mig bra igen och till och med glad i det vackra vädret som var idag.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

I Eckerö

En svensk på Åland.

RSS 2.0