Nöjd med mig själv?

Jag är i valet och kvalet om min kropp. Skall jag gå ner i vikt eller vara nöjd med den vikt jag har. Det finns ju en heldel "större" kvinnor som verkar vara nöjda med sitt liv så varför kan inte jag också vara det. Eller rättare sagt de utstrålar att de är nöjda med sin kropp. I hela mitt vuxna liv så har jag varit missnöjd med min vikt och då vägt mycket mindre än nu men gjorde inget åt det då. Nu när jag försöker så kommer jag bara till en viss vikt och sen går det banne mig inte ner mer. Alltid. Jag vet inte vad jag gör för fel så därför undrar jag om jag inte skall "nöja" mig med den vikt jag har. Det skall ju inte betyda att jag skall vräka i mig onyttigheter för att jag är nöjd med kroppen just nu. Det är inte meningen att jag skall gå upp mer i vikt.
 
 


Kommentarer
Sia - silva

Tycker att du ska tänka på HUR du mår innerst i dig själv, inte på vikten utan HUR du mår själv. Bry dig inte vad andra säger om din vikt. Viktigaste är att du mår bra + kan röra på dig varje dag kanske 20 minuter varje dag då har du gjort något nyttigt, ta en promenad, gratis och bra motion. Promenera 20 minuter varje dag eller öka mer o mer för varje dag. o äta extra gott på helgerna, veckorna kan du äta normalt,kroppen behöver också fett för att förbrännas kroppen.

DU är vacker som du är, spelar ingen roll om du väger 150 kg eller 60 kg, viktigaste är att man mår bra, men självklarhet är att man måste kunna tänka på hälsa men om du motionerar varje dag så det kvittar, kan också hoppa över ibland men försök promenera varje dag..


Svar: Tack. :)
Ylva

2014-02-09 @ 21:28:02


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

I Eckerö

En svensk på Åland.

RSS 2.0