Det där med reflexer

Gång på gång ser jag personer med mörka kläder som inte har reflexer, även andra. Fattar inte folk vilken fara för sig själva de är? Jag åker med bussen på morgon varje dag med skolungdomarna. Ungdomarna tycker det är löjligt och skäms nog inför sina kompisar som kanske skrattar åt dom. 20+:arna har inte heller reflexter och jag kan tro att det "förstör" deras image eller att de syns i det svaga ljuset från gatubelysningen skall hjälpa dom.
 
Nu imorse var det tydligen en kvinna på 35-40 år som inte hade någon reflex alls och ingen gatubelysning. Chauffören så henne precis när han passerade hållplatsen. 30 meter bort fick chauffören stopp på bussen. Kvinnans försvar var att hon "brukar" ha. Nu skulle hon åka båt och ville väl inte släpa med sig något så fult som en reflex.
 
Hur jag vet detta? Jo jag sitter alltid längs fram så jag ser och hör.
 
Så snälla ni, på med reflexer även när ni är i stan och tror att belysningen skall hjälpa er så har ni fel. Jag har nog lite för många reflexer men det gör inget. Bättre en för mycket än ingen alls.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

I Eckerö

En svensk på Åland.

RSS 2.0