Nånting bra kommer att hända

För några år sedan, en sommar så drömde jag en dröm om Jesus och Maria. Jag kommer ihåg den som om det var igår. I en damm så finns det tre pålar som sticker upp ganska långt upp ur vattnet. På vänster sida sitter Jesus och Maria till höger om bordet som då är i mellan dom. Jag har gett dom majs. Detta måste vara runt år 0 (noll) och alla är fattiga men jag bjuder på mina sista majskolvar till dom. När de har ätit klart så säger Jesus till mig att något bra kommer att hända för att jag var så gästfri.
 
Nu har det gått 2 år och kanske har det redan hänt något utan att jag märkt det men samtidigt så vill jag ju att det skall ske något stort och det är det jag väntat på. Jag har inte tänkt på det varje dag men det kommer upp lite nu och då. Sitter här och funderar på om jag skulle gjort något mer, bett böner eller vad man nu gör, jag har aldrig gjort sånt. Skulle jag ha gått i kyrkan mera? Några frågor som jag kanske inte får något svar på och hur länge måste jag vänta på denna bra-iga sak?
 
Vad ville Jesus mig när han besökte min dröm? Var får jag reda på svaren?
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

I Eckerö

En svensk på Åland.

RSS 2.0