Drive angry

Nicholas Cage är i huvudrollen för denna film. Han är något extra ordinärt som jag inte riktigt förstod. Hans dotter blir mördad och hennes barn blir kidnappad av en sekt. Sekten som tillber Satan skall offra den lilla bebisen vid nästa fullmåne. Jakten är i full gång och Milton (Cage) träffar en ung kvinna som blir indragen i denna jakt.
 
Milton och Piper stöter på en hel del medlemmar från denna sekt som försöker döda framförallt honom. Några gånger så "dör" han men lyckas alltid komma tillbaka på något underligt vis.
 
Filmen är spännande och jag har märkt att när jag sitter vid datorn och ser på film så dras jag med i storyn mer än om jag suttit långt bort i soffan och sett på tv:n. Det är en del blodiga scener och äckliga saker men helheten är övergripande bra.
 
Betyg 4 av 5
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

I Eckerö

En svensk på Åland.

RSS 2.0