Angående matfusket

Jag har länge inte velat läsa om detta för jag har inte varit intresserad. Men nu fick jag för mig att jag skulle börja läsa om detta. Varför vet jag inte men jag hade inget annat för mig just nu. Har tänkt att Åland är ganska så skonade från detta, jag har ju trots allt jobbat i en matbutik. Jag satt visserligen i kassan i många år så jag har ingen koll på vad som hände "där bak".
 
Ja nu har jag läst några artiklar om olika matfusk, mest om ostar, kött och lax. Jag äter massor av kött men nu känner jag att jag inte vill sätta min hälsa i spel (fast jag skadar kroppen när jag intoxar men det är en annan femma). Jag blev äcklad av mat när jag läste och såg på dessa reportage. "Jag skall aldrig mer köpa kött" var min första tanke. Nu måste jag bara hitta några goda vegetariska rätter.
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

I Eckerö

En svensk på Åland.

RSS 2.0