Tänk vad pengar kan ställa till det

Jag skall få hem Julia i helgen. Jag ser framemot det även om jag inte har några planer på vad vi skall göra. jag hoppas hon vill vara med och laga pizzan jag planerar att göra. Jag skall leta fram toarullar så kanske vi kan pyssla med det också. Måla eller klistra på papper, ja vem vet. Men allt kullkastades när jag ser att jag har 0€ på mitt konto. Vanliga fall skulle det stå 25€ på fredagar. Får panik och ser hur hela min värld rasar. Jag har inga pengar att köpa mat och då kan jag inte få hem min Julia som jag väntat på i 6 veckor. Försöker att ringa till IB men de har inte telefontid på fredagar. Försöker med näbbar och klor att få nån kontakt men de är inte ens på plats. Paniken växer. Sitter och gråter på bussen och vet inte hur detta skall gå till.
 
I ett desperat försök går jag till "min" butik och frågar om kredit och försöker berätta vad som hänt men jag bara gråter. Men jag fick lov att handla på kredit och maten är iaf räddad så jag kan få mitt barn i helgen. Helgerna är heliga för mig om jag inte ligger inne på avdelningen men det är en annan femma. Skrev ett mejl och jag fick svar och de skall försöka lösa det. Jag är så tacksam för det. Tänk vad pengar kan ställa till det.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

I Eckerö

En svensk på Åland.

RSS 2.0