En månad

Idag är det 32 dagar sedan jag blev vegetarian. Det är en milstolpe i mitt nya liv. Det har varit svårt och ännu är jag långt ifrån fullärd. Jag brukar googla på vegetariska recept för att hitta något nytt att testa. Helst vill jag kunna laga maten från grunden och inte behöva köpa färdiga rätter. De dyraste kan jag inte köpa men jag har ännu klarat mig på det jag klarar av att laga och som är billigt. Men dessa biffar såsom morotsbiffar och rödbetsbiffar har jag inte klarat av att laga men mitt mål är att även kunna laga dessa.
 
Jag har börjat baka bröd och bakverk. Oj verk låter så stort men det är typ kladdkaka, muffins och liknande som jag bakar. Just i skrivande stund håller jag på med chokladbollar. Är sötsugen för jag har inte ätit godis på 6 dagar. Vilket är även en del av mitt nya liv. Pengarna jag köpte godis för lägger jag på mina grisar numera.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

I Eckerö

En svensk på Åland.

RSS 2.0