Tankar kring begravning

Nä jag har inte någon depression men genom alla mina depressioner så har jag tänkt på var jag skall begravas. Skall man begravas där man är född eller där man bor? Begravs jag i Sverige så finns det ingen däromkring men ändå så är det min födelseort. Eller skall jag begravas här på Åland så tänker jag att mina barn finns här men tänk om de väljer att flytta från ön och då blir jag ensam kvar. Ja dessa tankar brukar jag tänka på ibland. Man vill ju vara förberedd även om det kommer att dröja 40-50 år.
 
Har ni tänkt på var ni vill bli begravda?
 
 


Kommentarer
elvine

För mig som troende spelar de ingen roll var jag begravs. De är ju bara kroppen som ligger i graven. Anden,de som är jag finns hos Jesus i himlen.

Svar: Så sant. Men vill bara att de efterlevande personer skall ha någonstans att gå.
Ylva

2014-01-03 @ 21:21:49


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

I Eckerö

En svensk på Åland.

RSS 2.0