Mina mål för 2014

Jag och min kontaktperson har spånat lite på mål för detta år och det blev en hel del men mycket hör ihop med varandra så även om det ser mycket ut på papper så är det bara några få övergripande mål. Vi tog inte bara det negativa utan även positiva saker.
 
Detta är min lista:
  • Stabilt mående
  • Ångesthantering
  • Sluta med självskadebeteende
  • Inte ta överdos
  • Hitta ett annat jobb
  • Åka till Ullared
  • Campa med flickorna
De fyra första är något jag måste kämpa hårt för och inget som bara görs över en natt. Stabilt mående verkar vara på rätt väg med mina mediciner jag har idag. Kanske det behövs justeras längre fram när kroppen vant sig. Ångesten infinner sig men jag måste lära mig att hantera den när den kommer. Inte genom självdestruktiva handlingar.
 
Det positiva i listan är just positivt. Jag hoppas jag kan hitta ett tält till mig och mina flickor samt sovutrustning. Det kommer att bli spännande. Tror jag kommer att vara den enda som är rädd, ni vet alla spindlar och insekter. Jag kommer att se framemot detta.
 
Ullared (Gekås) har jag länge velat fara till och jag hoppas att den blir av i år. Min ena bror kommer att följa med. Har bett min intressebevakare om att spara pengar till resan. Håll tummarna för mig att jag får komma dit och handla något.
 
Jag skulle vilja jobba med något annat, något mer kreativt. Jobbar kvar på mitt nuvarande jobb.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

I Eckerö

En svensk på Åland.

RSS 2.0