Kan jag inte få vara "normal"

Jag har en uppsjö med knäppa och oknäppa diagnoser, fobier och tvång som förstör mitt liv. Visserligen har jag fått nya vänner via Pelaren och de hade jag inte fått om jag varit så här knäpp. Men jag tycker att det börjar bli för mycket av detta nu. En massa saker som styr mitt liv och jag blir irriterad på saker som "normala" människor inte har problem med. Kan ta jobbet som exempel, jag sitter vid ett bort och jag har det snyggt och prydligt och i ordning. Perfekt med andra ord men varje morgon så är det så himla råddigt och totalt kaos. Jag får en enorm inre känsla att bara skrika rakt ut som första reaktion och sen måste jag beklaga detta för någon. Sen måste jag reda upp allt innan jag kan börja med mitt. Jag delar bord med en annan som kommer på eftermiddagarna. Det tar så himla mycket energi från mig och jag blir alldeles slut av detta och då är det bara en sak på hela dagen.
 
Sen är jag såååå himla rastlös att det verkligen känns som om det kryper under skinnet. Jag pratar massor och en massa smörja osv, kan inte sitta still utan att jag måste göra något samtidigt. Står jag tex och väntar på något så kan jag inte stå still på en fläck utan det blir att jag går fram och tillbaka, dessutom sluter jag mig som en mussla och väcks upp först när någon säger något till mig. Oftast frågar folk om jag är rastlös. Mmm. Jag kan ha så mycket rastlöshet att det inte blir något gjort för jag vet inte riktigt vart jag skall ta vägen eller vad jag skall göra med min kropp. Kan nämna ett exempel, jag kan inte sitta och måla när det kryper inom mig och jag måste röra på mig hela tiden. Svårt att förklara om man inte känner samma sak som mig. Tänk dig att du spelar trummor och du inte kan sluta trumma med händerna för att du är så rastlös och det kryper inom dig. Jag måste få något lugnande för det är ohållbart som det är nu.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

I Eckerö

En svensk på Åland.

RSS 2.0