Jo, nja, nä eller vad som helst

Välkommen till min blogg här på blogg.se. Har visserligen en blogg på WP men där är det begränsat utrymme av bilder och jag vill inte vara låst till det så jag kände att jag måste byta. Så himla trist kan jag tala om. Jo om jag skall presentera mig. Ylva heter jag och jag bor på Åland men jag är inte härifrån utan kommer från Sverige. Kommer från en förort till Stockholm men jag har aldrig ansett mig som en stockholmare och blev skitarg när nån sa stockholmare eller 08:a. Jag ville tillhöra norra delen av Sverige för min mormor kom ifårn Kalix. Det var där jag ville tillhöra. Under min skoltid så fick jag alltid förfrågan om jag kommer från Finland. Nä sa jag men när jag var 15 så fick jag veta att min släkt från pappas sida kommer från Finland så var det en lycka det med. Typ Finland möter Norrland i Stockholm. Tja nästan iaf men det var så jag ville att det skulle vara. Jag var ingen stockholmare. Hehe.
 
Drömmen om Norge har jag haft sedan jag var riktigt liten och tydligen så var jag så irriterande med mitt norgeprat för mamma och syrran. Men efter allt prat så hamnade jag på Åland. Jag fann kärleken och han bodde här så det var lätt att flytta hit. Mer exotiskt än Stockholm. Här har jag nu bott i 13 år och har tre underbara flickor. Moa, Jenni och Julia. Mina änglar. <3
 
Nu är jag skild sedan några år tillbaka. Första tanken var att jag flytta från Åland men då skulle jag inte få träffa mina barn speciellt ofta. Nu bor jag här och jag har mitt liv här. Mitt sociala umgänge finns här som jag lärt känna under dessa år jag bott här. Hur skall jag kunna lämna det för att starta om på nytt igen. Nä det går inte samt att jag inte vill lämna mina barn. Det skall vara något speciellt i såna fall.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

I Eckerö

En svensk på Åland.

RSS 2.0