Något nytt

Jag har en bild i min hjärna, jag kallar det vision, som jag vill måla och jag vet även med vilken teknik det skall bli. Nu undrar ni säkert vad det är och det skall jag tala om. Jag vill måla den vision i oljefärg. Har aldrig gjort detta förut men visionen talar om för mig att det kommer att bli assnyggt. Ja teoretiskt i alla fall men hur det blir sen när jag målar är en annan femma.
 
Var förbi Ehn och skulle kolla priserna på färgerna och sen fanns det en enda ask kvar med 14 tuber. Ett startkit för 8:50€. Det köpte jag på en gång. Nu måste jag spara in lite pengar och köpa terpentin.
 
Egentligen har jag två visioner och den ena skall bli julklapp och eftersom oljefärg torkar långsammare än akryl så måste jag sätta igång nu.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

I Eckerö

En svensk på Åland.

RSS 2.0