Morotsbiffar á la Ylva

Jag har gjort några morotsbiffar. All by myself. Okej lite tips kollade jag efter men inte så mycket. Till en början gick det inte så bra utan de föll bara sönder men skam den som ger sig så lyckades jag få några biffar att äta. Vill du testa mina biffar så här kommer receptet för två personer.
 
ca 300 gram riven morot
ca 20 gram riven kålrot
1 ägg
1dl skorpsmulor
2 msk vatten
 
Riv grönsakerna. blanda med ägget, skorpsmulorna och vattnet. Låt det svälla i ca 10. Forma till lika stora biffar (jag fick 5). Stek i rikligt med smör, dels för att de inte skall fastna och dels för att få fett till maten som annars är ganska så fattig på det. Koka grönsaker och ägg. Servera biffarna, äggen och grönsakerna med valfri sås (jag hade gräddsås för det fanns inget hemma och det gick bra).
 
Smaklig måltid.
 
Ca 185 kalorier per måltid
 
 


Kommentarer
Memmie

Det såg gott ut! :) Jag brukar göra olika typer av linsgrytor, supergott och billigt :)

Svar: De var något sådär goda men med lite övning kommer jag nog få till dom. :) Grytor är goda. :)
Ylva

2013-12-03 @ 09:50:10
URL: http://memmie.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

I Eckerö

En svensk på Åland.

RSS 2.0