Första av många dagar

Ja hur många gånger har jag inte sagt att jag skall gå ner i vikt och träna osv? En hel del men man skall aldrig ge upp oavsett hur dåtiden såg ut. Nu är det framåt det gäller. Egentligen tänkte jag börja imorgon för dagen har inte varit så bra men det fick bli en promenad med stavarna nu ikväll. Gick inte så hårt utan tog det lugnt och det märktes efteråt för jag var inte svettig trots att jag bylta på mig en massa kläder.
 
Tanken är att jag skall gå de dagar jag skall duscha vilket är tis-, tors- och lördagar. De andra dagarna skall det bli träning här hemma med vikter och gummiband. Ännu har jag inget program till det utan tänkte fråga en på Pelaren och denne kan hjälpa mig att knåpa ihop ett bra pass. Personen tränar på gym regelbundet så det är därför jag skall fråga den personen.
 
Jag kommer inte att följa någon diet utan ta det jag anser är bra från lite olika istället. Godis, läsk och saft skall minskas rejält. Inte tas bort helt för jag tenderar att vräka i mig mera av det om jag skulle få en superdålig dag, bara för att jag inte fått något. Sen när jag inte känner att jag behöver tex saften så tar jag bort det. Det funkar bäst på mig har jag märkt.
 
Jag har även gjort några små kort med texter på och det är till de dagar jag mår dåligt och känner mig värdelös osv. Dessa kort är inplastade så de inte förstörs när de ligger i fickan hela tiden.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

I Eckerö

En svensk på Åland.

RSS 2.0