Det där med disken

Jag är usel på att diska undan efter mig direkt. Väntar alltid tills det är överfullt i diskhon. Jag tänker att jag hinner ta den senare eller att det är onödigt att diska undan när det bara finns en tallrik, bestick och ett glas. Slösigt med tid andra ord. Så nu när det gått över en vecka var det knökfullt och lusten att diskan var låg så var jag tvungen. Tallrika, bestick och glas var slut och imorgon skall mina älsklingar komma. Eftersom det var så mycket så fick jag ta det i två omgångar för allt skulle inte få plats plus att ryggen skulle ge upp. Satte mobilen på två larm, ett kl 12 och ett kl 16. Så nu har jag diskat undan allt.
 
Så en påminnelse till nästa år så lovar jag att diska undan direkt efter en måltid.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

I Eckerö

En svensk på Åland.

RSS 2.0